Auschwitz

Este pasado Viernes, los grupos de vespertino del Colegio Guzmán el Bueno acudimos a una muestra que a ninguno puede dejar indiferente. A través de las salas expositivas alumnos y profesores nos sumergimos por unas horas en el horror indescriptible que la barbarie humana es capaz de realizar, con imágenes plenas de sufrimiento y temor, con escenas de sacrificios y locura paranoica, donde la razón parecía totalmente fuera de lugar…

Pero es tambien en ese opresivo y terminal ambiente donde la esperanza en un futuro mejor se hace mas necesaria. Tal vez nuestros alumnos, contemplando estas aterradoreas miestras sepan hacer suyas las palabras que nos encontramos al inicio de la exposicion:

El pueblo que olvida su historia
esta condenada a repetirla

George Santayana

Tu que pasas por aqui
a ti te ruego
que hagas algo
que aprendas un paso de baile
algo que justifique tu existencia
algo que te dé el derecho
de estar vestido con tu piel y tu vello
aprende a caminar y a reír
porque no tendría sentido
a la postre
porque son muchos los que han muerto
mientras tú sigues vivo
y no haces nada con tu vida.

Charlote Delbo, superviviente de Auschwitz(1971)

7 thoughts on “Auschwitz

1. I simply want to say I am newbie to weblog and certainly loved you’re blog. Probably I’m want to bookmark your site . You definitely come with fantastic stories. Cheers for sharing your website page.

2. I am writing to let you understand what a extraordinary discovery my cousin’s daughter had going through your web page. She realized a lot of details, including how it is like to have a wonderful helping style to have certain people without problems gain knowledge of a number of grueling matters. You really surpassed her expected results. Many thanks for giving the helpful, healthy, revealing as well as cool tips about that topic to Evelyn.

3. I do know this isn’t precisely on subject, however i’ve a site using the identical program as properly and i get troubles with my feedback displaying. is there a setting i am missing? it’s doable chances are you’ll assist me out? thanx.

4. So I created a secondary blog off my first one, but I now want my secondary blog to be my personal or my main blog. So that as soon and I sign on the newer blog I made would be my default blog. If that makes any sense… Is there a way to do this?.

5. What is the best computer virus remover?. My computer is slow as hell and freezes on me. Most of the time, I have to restart my computer. I think I may have a virus on my computer. What is the best software to remove the viruses of my computer?.